Чем склеить оцинковку к оцинковке

Чем склеить оцинковку к оцинковке

Строим фургон под свои задачи. Ламинированная фанера наружу мне не нравиться, да и рекламу клеить геморно. А панели из крашеной оцинковки с отбортовками хлипкие, гулкие и давятся легко, а это не наше. Возникла мысль на каркас привернуть фанеру, а на нее металл, но опять же тыковки и саморезы. А нам нужны большие гладкие поверхности. По поиску "клеим металл на фанеру", только стоны, что отвалится и одна позитивная ссылка, в которой камрад Rus-4×4 любезно делится опытом строительства каравана Rus-4×4 › Blog › Материалы в строительстве (полиуретановый герметик Soudaflex 40 fc). Внедорожный дом на колесах своими руками — ч.10. Отверждается влагой воздуха, остается пластичным.
Почитал, и погнал в магазин за Soudaflex 40 fc, купил с ходу "колбасу" 600гр за 380руб, пистолет для герметика за 730руб, и тут у кассы увидел что идет распродажа полиуретанового клея-герметика Titan PU40, цена за 600гр 250руб. В интернете глянул табличные свойства, блин — полные аналоги. договорился с жабой и купил 4 штуки. И обезжириватель для каркаса.

Начать эксперимент решили с передней стенки фургона, она все равно за кабиной, ее не жалко. Каркас фургона из профильной трубы 50х50х2, фанера березовая, сорт не помню, толщина 9мм. Сначала, понятно, склеили пробник. На кусок проф трубы приклеили фанеру, а на нее оцинковку. В гараже примерно +10С, через сутки радостно констатировали, что оторвать склеенное не представляется возможным. Попутно выяснили, что нужен мелкий, очень мелкий, зубчатый шпатель. Смастерили его из старой ножовки по дереву с мелким зубом. Попутно подгрунтовали фанеру жиденькой ПФ-115, без образования глянцевого слоя. На стойки каркаса, предварительно обезжирив, нанесли змейкой герметик и прикрутили фанеру саморезами впотай, шаг 150мм. Прилипло хорошо. Приперли лист металл 1250х2200. На фанеру нанесли разметку для герметика с шагом 250мм. Из колбаски толщиной в карандаш, под шпателем получается полоса примерно 50мм шириной.

Строим фургон под свои задачи. Ламинированная фанера наружу мне не нравиться, да и рекламу клеить геморно. А панели из крашеной оцинковки с отбортовками хлипкие, гулкие и давятся легко, а это не наше. Возникла мысль на каркас привернуть фанеру, а на нее металл, но опять же тыковки и саморезы. А нам нужны большие гладкие поверхности. По поиску "клеим металл на фанеру", только стоны, что отвалится и одна позитивная ссылка, в которой камрад Rus-4×4 любезно делится опытом строительства каравана Rus-4×4 › Blog › Материалы в строительстве (полиуретановый герметик Soudaflex 40 fc). Внедорожный дом на колесах своими руками — ч.10. Отверждается влагой воздуха, остается пластичным.
Почитал, и погнал в магазин за Soudaflex 40 fc, купил с ходу "колбасу" 600гр за 380руб, пистолет для герметика за 730руб, и тут у кассы увидел что идет распродажа полиуретанового клея-герметика Titan PU40, цена за 600гр 250руб. В интернете глянул табличные свойства, блин — полные аналоги. договорился с жабой и купил 4 штуки. И обезжириватель для каркаса.

Читайте также:  Как вставить невидимую таблицу в ворде

Начать эксперимент решили с передней стенки фургона, она все равно за кабиной, ее не жалко. Каркас фургона из профильной трубы 50х50х2, фанера березовая, сорт не помню, толщина 9мм. Сначала, понятно, склеили пробник. На кусок проф трубы приклеили фанеру, а на нее оцинковку. В гараже примерно +10С, через сутки радостно констатировали, что оторвать склеенное не представляется возможным. Попутно выяснили, что нужен мелкий, очень мелкий, зубчатый шпатель. Смастерили его из старой ножовки по дереву с мелким зубом. Попутно подгрунтовали фанеру жиденькой ПФ-115, без образования глянцевого слоя. На стойки каркаса, предварительно обезжирив, нанесли змейкой герметик и прикрутили фанеру саморезами впотай, шаг 150мм. Прилипло хорошо. Приперли лист металл 1250х2200. На фанеру нанесли разметку для герметика с шагом 250мм. Из колбаски толщиной в карандаш, под шпателем получается полоса примерно 50мм шириной.

Friends, welcome!
I continue to reveal the topic of materials that I used in the construction of the caravan. And in this post we will talk about sealant. It would seem that on the one hand it’s not such an important material during construction to devote a separate video and post to it, but it’s nooo! Soudaflex 40 FC Polyurethane Sealant , one of the important materials in my caravan construction.

If you visit any building store, then a whole series of sealers is reserved, the abundance of sealants and various manufacturers is literally teeming on the shelves, eyes are already running wide. And of course, if you call a consultant and ask a question about sealant, then as a rule they will point you to the most expensive one, and then you stand and think, well, it seems like they advised that it is the best in all respects, but the price is biting.
My first acquaintance with polyurethane sealant occurred last year, when I decided to build an experimental caravan on the basis of the old Trapan-500 trailer . And there was the same task, to glue a galvanized sheet to plywood.

Take the finished sandwich panel, attach it to the frame, where then all the fasteners will be visible (not aesthetically pleasing), + in my opinion the design will be flimsy, which can easily be pierced with a branch + in terms of side swing and a couple of side impacts will lead the house to lead diagonally, and in the end it will turn out completely, made me think about how to make my own sandwich panel, but in such a way that the fasteners could be hidden at the stages of different layers. Then I first saw Polynor and puzzles began to take shape in a single picture. Then the idea came to me, to make a residential module from plywood, since it is budget enough and even if something goes wrong, it is not a pity, because the trailer is old and the budget for the frame is small.

Читайте также:  Поиск в интернете по фото в яндексе

In Leroy, carpentry adhesives were in the paint department and I decided to consult with a specialist. A man aged 50 with copecks came up to whom I asked a question how to glue a galvanized sheet to plywood. He is a little thoughtful and says let’s go. He brought me to the department where all sorts of bituminous impregnations are sold, everything for waterproofing and showed on the shelf where the Soudaflex 40 fc sealants in 3 colors, brown, black and white, were lying. He said that this sealant is perfect for my purposes. And I thought, moreover, sealant and glue. He continued …

First, grind the zinc layer to a metal, polyurethane will work better with metal than with zinc + the risk left on the metal will allow the sealant to hold on better than it will be perfectly glossy. I then took one sausage for an experiment.

Indeed, even if the work is tedious, but having smeared the sealant on the sanded sheet, glued it so that then, when I needed to lift a little sheet so that I could slip the next sheet by 1 cm, I couldn’t tear it off and just started to spoil everything, jamming the edge of the sheet. As a result, I glued the joints to the joints and joined the joint with the same sealant, which I then grinded.

I haven’t completed that trailer and it’s still unpainted, having survived the winter with frosts, rains, etc. Nowhere did anything rise, it did not exfoliate, the trailer inside was dry. Only on the panoramic roof, which I made of transparent polycarbonate, I threw cellular polycarbonate so that water would not leak, because I had not completed it.

So back to our topic. In this trailer, I went already according to the proven technology and decided not to experiment, stocked up with Soudaflex 40 fc polyurethane sealant. I was just too lazy to grind a layer of zinc, but simply put the risk of an eccentric sander on wearing a P80 skin. If you glue Soudaflex on ground zinc to metal, then the sheet sticks, you move it as it should and after holding it for a bit, you can press it with tie rods. It’s just applied to the zinc sealant, you also move the sheet horizontally and vertically to expose the sheet as it should and for some time you can’t let it go, as it starts to move out, and in some places to peel off, which causes certain troubles and you can not see how a 5mm sheet slides on one side, thereby the sheet is already sticking unevenly. Then it’s too late to move it. Given that the caravan is high, at the top under its weight it can begin to peel off until the sealant finally grasps. So I rode around the entire perimeter of this sheet, pressing it from different sides. Therefore, friends, I still recommend removing the zinc layer. Now, of course, you cannot bite the sheet off with your teeth from plywood.

Читайте также:  Nsportal ru мой мини сайт

So it turns out. At first, I built the frame from plywood, screwing it from the outside to the frame, inside I set the aluminum profile as the wall frame, screwing it from the outside, too, pushing the screws deeper into the plywood. He also covered the holes with a polyurethane sealant, so that the screws would not loosen and the caps would not stick out, and only then glued the plywood with a galvanized sheet.

In the construction of floors and walls, sealant was also used everywhere. I passed the perforated plywood at the junction of the plywood and the frame with a thick strip of Soudaflex and only then screwed on the screws. Laying the lag on perforated plywood, the lag passed with sealant. Making partitions inside the frame, walls near the floor, lockers, all the parts went through sealant, since the perforated part had to be filled with insulation, then air and moisture should not have seeped through the joints of plywood and frame.

Another point. I built my caravan for our off-road. We have different interests, what and where to look. My interests sometimes lead me to such places that you go and think “what the fuck I got here”, but the desire to reach the destination often wins. Therefore, understanding where the path can sometimes lead, I tried to make the caravan strong and even with a large margin of safety.

Well, in conclusion, friends, I want to add the following. Feel free to ask questions, even if they may seem stupid in your opinion, no one will poke your nose in the dirt. I know how things usually happen on forums. You ask a question, they’ll bite you like that. I’m doing my videos and posts so that the information can be useful to someone, otherwise I would just show a couple of pictures of the frame, and then show pictures of the finished trailer. So feel free to ask your questions, I will be happy to answer. I am not a great guru in construction, but for some time, communicating with different people on the network and outside I got some experience that I would like to share, and not keep in myself like some kind of commercial secret.

Good luck to everyone and good mood!

Ссылка на основную публикацию
Цифровой формат фото это
Нажав на кнопку спуска фотоаппарата, мы получаем снимок и принимаем этот факт как должное. Но с момента щелчка затвора до...
Фото на зеленом фоне хромакей
Зеленый фон или «хромакей» применяют при съемках для последующей его замены на любой другой. Хромакей может быть и другого цвета,...
Фото на скайп для пацанов
Крутые фотографии пацанов на аву: фото без лица, в маске анонима, крутые пацаны с битами и с пистолетами. Крутые фото...
Цифровой фотоаппарат nikon coolpix a900
19 декабря 2016 г. Обзор Nikon Coolpix A900 — компакт с 4K Nikon Coolpix A900 это компактная камера с большим...
Adblock detector